Ana Menü

F1 2009 Avustralya Melbourne GP (kazanan Jenson Button!)

Başlatan CR7, Mart 28, 2009, 11:45:33

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

CR7

Avustralya GP'si Sıralama Turları Sonuçları
1- Jenson Button (Brawn GP) 1 dk 26.202 sn (Seans 1)
2- Rubens Barrichello (Brawn GP) 1 dk 26.505 sn (S1)
3- Sebastian Vettel (Red Bull) 1 dk 26.830 sn (S1)
4- Robert Kubica (BMW Sauber) 1 dk 26.914 sn (S1)
5- Nico Rosberg (Williams) 1 dk 26.973 sn (S1)
6- Timo Glock (Toyota) 1 dk 26.975 sn (S1)
7- Felipe Massa (Ferrari) 1 dk 27.033 sn (S1)
8- Jarno Trulli (Toyota) 1 dk 27.127 sn (S1)
9- Kimi Raikkonen (Ferrari) 1 dk 27.163 sn (S1)
10- Mark Webber (Red Bull) 1 dk 27.246 sn (S1)
11- Nick Heidfeld (BMW Sauber) 1 dk 25.504 sn (S2)
12- Fernando Alonso (Renault) 1 dk 25.605 sn (S2)
13- Kazuki Nakajima (Williams) 1 dk 25.607 sn (S2)
14- Heikki Kovalainen (McLaren) 1 dk 25.726 sn (S2)
15- Lewis Hamilton (McLaren) Zaman turu yok
16- Sebastien Buemi (Toro Rosso) 1 dk 26.503 sn (S3)
17- Nelson Piquet (Renault) 1 dk 26.598 sn (S3)
18- Giancarlo Fisichella (Force India) 1 dk 26.677 sn (S3)
19- Adrian Sutil (Force India) 1 dk 26.742 sn (S3)
20- Sebastien Bourdais(Toro Rosso) 1 dk 26.964 sn (S3)
artık iddaa tahminleri de var
"Tanrı her şeyi görür. Kimse hakkında kötü düşünmeyin" LeBron James
(Cavs'in 55 sayı fark yediği LaL-Cavs maçı sonrası)

CR7

Brawn fırtınası Avustralya'yı kasıp kavurdu


Poz  Sürücü        Takım                      Zaman

1.  Button        Brawn GP              (B)  1s34:15.784

2.  Barrichello   Brawn GP              (B)  +     0.807

3.  Trulli        Toyota                (B)  +     1.604

4.  Hamilton      McLaren-Mercedes      (B)  +     2.914

5.  Glock         Toyota                (B)  +     4.435

6.  Alonso        Renault               (B)  +     4.879

7.  Rosberg       Williams-Toyota       (B)  +     5.722

8.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari    (B)  +     6.004

9.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari    (B)  +     6.298

10.  Sutil         Force India-Ferrari   (B)  +     6.335

11.  Heidfeld      BMW Sauber            (B)  +     7.085

12.  Fisichella    Force India-Ferrari   (B)  +     7.374

13.  Webber        Red Bull-Renault      (B)  +     1 tur

14.  Vettel        Red Bull-Renault      (B)  +    2 tur

15.  Kubica        BMW Sauber            (B)  +    3 tur

16.  Raikkonen     Ferrari               (B)  +    3 tur



En hızlı tur: Rosberg, 1:27.706



Yarış dışı:



Driver        Team                      On lap

Massa         Ferrari               (B)    46

Piquet        Renault               (B)    25

Nakajima      Williams-Toyota       (B)    18

Kovalainen    McLaren-Mercedes      (B)    1



Puan durumu:               



Sürücü:                    Takım:            

1.  Button        10        1.  Brawn GP               18

2.  Barrichello    8        2.  Toyota                 10

3.  Trulli         6        3.  McLaren-Mercedes        5

4.  Hamilton       5        4.  Renault                 3

5.  Glock          4        5.  Williams-Toyota         2

6.  Alonso         3        6.  Toro Rosso-Ferrari      1

7.  Rosberg        2      

8.  Buemi          1      



Yarış Raporu

Sezonun ilk yarışı için pilotlar ilk olarak formasyon turuna başladılar. Melbourne'de yarış günü hava yaklaşık 27 derece civarında ve güneşliydi. Formasyon turunun ardından ilk iki sırayı alan Jenson Button ve Rubens Barrichello ilk cebe yerleşip kırmızı ışıkların sönmesini beklemeye başladılar.

Kırmız ışıkların sönmesi ile bütün pilotlar gazlarına yüklenerek ilk viraja doğru ilerlemeye başladılar. Jenson Button harika bir çıkışla yerini korurken Rubens Barrichello gerilerde kaldı. İlk viraj dönülürken yaşanan kargaşa sonrasında Heikki Kovalainen, Nick Heidfeld, Adrian Sutil ve Mark Webber gerilere düştüler.

Bu pilotlar ilk turun ardından pit alanına yöneldiler. Heikki Kovalainen'in aracının sol ön süspansiyonu parçalanırken Finlandiyalı pilot için yarışın sonu gelmiş oldu.

2 . tur geçildiğinde sırlama şu şekilde oluştu. Button – Vettel – Massa- Kubica – Raikkonen – Rosberg – Barrichello.

Start ile birlikte KERS'in önemini ilk yarışın startında görmüş oldukKERS kullanan pilotların bir çoğu kalkışta büyük bir avantaj elde ettiler.

Yarışa en arka sıradan başlayan Hamilton 4. tur geçilirken 10. sıraya kadar yükseldi. İlk 5 turda 3 kez Button 1 kez Vettel ve 1 kez de Rubens Barrichello en hızlı turları attılar. 6. turda Lewis Hamilton düzgün bir atakla Nelson Piquet'i geçerek 9. sıraya yükseldi.

8. tur içerisinde Rosberg önündeki Raikkonen'i sıkıştırmaya başladı. Geçtiğimiz yıllarda alışık olmadığımız bu mücadele sırasında Raikkonen starttaki avantajı sayesinde 5. sıradaydı. 1 tur sonra Rosberg Raikkonen'i temiz atakla geçince 5. sıraya yükseldi. Hemen arkalarındaki Barrichello'da fırsatı iyi değerlendirince o da Raikkonen'i geçmeyi başardı.

Bu geçişlerin ardından Raikkonen 10. turda pit alanına girdi. Aynı turda BMW Sauber'den Kubica ile Felipe Massa arasında 3.'lük mücadelesi yaşanıyordu. Ön tarafta ise Button ile Vettel arasında 4 saniye fark oluştu.

Rosberg Raikkonen'den sonra bu sefer Kubica'yı sıkıştırmaya başladı. Bu mücadele devam ederken Felipe Massa pite girdi ve mücadele Kubica – Rosberg – Barrichello yanlız kaldılar. Kubika 12. turda pit alanına girdi. 10. turdan itibaren başlayan pit stoplarda Lewis Hamilton'da pite giren isimlerdendi. Hamilton ilk pit stopu sonrasında 15. sıraya geriledi.

Ön bölümde 2. sıradaki Vettel ile 3. Sıradaki Rosberg arasındaki fark 31 saniyeye kadar çıktı. 14. turda ilk 4 pilot planlanmış bir pit stop yapmamışlardı. Sebastian Vettel yarışı 2. sırada götürürken 16. turda ilk pit stopu için pit alanına yöneldi. Vettel sorunsuz bir pit stopun ardından tekrar piste döndü. Hemen ardından Rosberg'de pit alanına girdi ancak Rosberg pitte sorun yaşayınca yaklaşık 8 saniye kaybetti ve tekrar Raikkonen'in arkasına düştü.

18. turda 4. virajın çıkışında Williams'tan Kazuki Nakajima ciddi bir kaza geçirdi. Yarışı 4. sırada götüren Nakajima için 2009 sezonunun ilk yarışı kötü sonuçlandı. Bu kaza sırasında Rubens Barrichello da pit alanına girdi ve Rosberg gibi uzun bir pit sonrası piste döndü. Aynı tur içerisinde Jenson Button da pit alanına girdi. Button 14 saniye sonra piste geri döndü. Bu pit stopun ardından güvenlik aracı Nakajima'nın kazası nedeniyle piste girdi.

Pit alanına yönelen bir başka isim ise Giancarlo Fisichella oldu. Fisichella pit alanında garajı biraz geçince ilginç görüntüler oluştu. Fsichella'nın aracı mekanikerler tarafından geriye doğru itildikten sonra Force India pilotu garaj önündeki alana yerleşebildi.

24. tur tamamlandığında güvenlik aracı pistten çıktı ve yarış yeniden başladı. İlk viraj başlarken Nelson Piquet ve Nico Rosberg arasında yaşanan geçiş sırasında Piquet zararlı çıktı ve yarış dışı kaldı. Bu tur içerisinde Hamilton Glock'u geçmeyi başarırken hemen ardından bu sefer Fernando Alonso Glock'u geçerek 12. sıraya yükseldi. Sutil de Bourdeis'e geçilmekten kurtulamadı.

Güvenlik aracının ardından sırlama şu şekilde oluştu – Button – Vettel – Massa – Kubica – Raikkonen – Trulli – Barrichello.

27. tur geçilirken 3 pilot yarış dışı kalmıştı. Kovalainen – Nakajima ve Piquet. Yarışa son sırada başlayan Lewis Hamilton 34. tur da 8. Sıraya kadar yükseldi. Kimi Raikkonen de bu turda 4. sırada yarışı sürdürüyordu.

Hamilton ikinci pit stopun ardından çıkışta Felipe Massa ile yan yana geldi. McLaren pilotu ilk viraja Massa'nın önünde girmeyi başardı. Bu arada aynı turda Kimi Raikkonen 13. virajın çıkışında spin attı ve bariyerlere aracını dokundurdu. Buna rağmen Raikkonen pit stopunu yaparak yarışa devam etti. Bu olayın ardından Raikkonen 16. sıraya kadar düşüerek puan alma şansını azalttı.

46. turda Felipe Massa pistte yavaşlamaya başladı. Ferrari pit ekibi Massa için hazırlanmaya başladı. Massa pit alanına girerken lider Button'da son kez pit alanına girdi. Yumuşak lastikleri takan Button tekrar piste dönerken Felipe Massa garaja girerek yarış dışı kaldı.

Yarışın bitimine 4 tur kala Button liderliğini sürdürürken Rosberg birkaç sıra kaybetti ve 8. sıraya kadar geriledi. Bu arada ikinci sıradaki Vettel ve Kubica'nın arası iyiden iyiye kapandı. Aynı tur içerisinde Fernando Alonso da Nico Rosberg'i geçti ve 8. sıraya yükseldi.

Son 3 tura girerken ikincilik çekişmesi yaşayan Vettel ve Kubica temas yaşayınca iki aracın da ön kanadı kırıldı. Hemen ardından Kubica yola devam ederken bir sonraki virajda bariyere çarparak yarış dışı kaldı. Aynı anda Vettel de ön süspansiyonu kırılınca yarış dışı kaldı. Bu kazanın hemen ardından güvenlik aracı piste bir kez daha girdi.

Son iki tur güvenlik aracı ile tamamlanınca Brawn GP pilotları Avustralya Grand Prix'sinde ilk iki sırayı almayı başardı.

Y
arışı Jarno Trulli 3. Sırada bitiriken Lewis Hamilton 4. Oldu. Diğer puan alan pilotlar ise şöyle. Glock – Alonso – Rosberg – Buemi.
artık iddaa tahminleri de var
"Tanrı her şeyi görür. Kimse hakkında kötü düşünmeyin" LeBron James
(Cavs'in 55 sayı fark yediği LaL-Cavs maçı sonrası)

CR7

Formula 1'de sıralama değişti! Hamilton 3. sırada!
Formula 1'de sezonun ilk yarışı Avustralya Grand Prix'sinde 3. olan İtalyan Jarno Trulli'ye, güvenlik kriterlerine uymadığı gerekçesiyle 25 saniye cezası verildi.

Uluslararası Motor Sporları Federasyonu (FIA), sezonun ilk yarışının 55. turunda meydana gelen kazanın ardından piste giren güvenlik aracından sonra ''sollama'' yaptığı gerekçesiyle Toyota'nın İtalyan pilotu Jarno Trulli'ye 25 saniye cezası verildiğini açıkladı. Aldığı 25 saniye cezası nedeniyle üçüncülükten olan İtalyan pilot, 12. sıraya geriledi. Bu kararla sezonun ilk yarışında pilotlar ve markalar sıralaması değişirken, 4. sırada bulunan McLaren Mercedes'in İngiliz pilotu ve geçen yılın dünya şampiyonu Lewis Hamilton, 3. sıraya yükseldi.

Öte yandan FIA, yarışın 55. turunda Red Bull pilotu Alman Sebastian Vettel ile BMW Sauber pilotu Polonyalı Robert Kubica'nın çarpıştığı kazada, Vettel'i suçlu bularak, Red Bull takımına 50 bin dolar ve Alman pilota da gelecek yarışta (Malezya Grand Prix'si) 10 sıra geriden başlama cezası verdi.

Puan durumu:               

Sürücü:                    Takım:             

1.  Button        10        1.  Brawn GP               18

2.  Barrichello    8        2.  McLaren-Mercedes        6

3.  Hamilton         6      3.  Renault                 4 

4.  Glock       5            4.  Toyota                 4

5.  Alonso          4        5.  Williams-Toyota         3

6.  Rosberg         3       6.  Toro Rosso-Ferrari      3   

7.  Buemi        2       

8.  Bourdais          1       
artık iddaa tahminleri de var
"Tanrı her şeyi görür. Kimse hakkında kötü düşünmeyin" LeBron James
(Cavs'in 55 sayı fark yediği LaL-Cavs maçı sonrası)