Ana Menü

F-1 [İstanbul Park-2007]

Başlatan die-4-u, Ağustos 22, 2007, 15:35:28

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

die-4-u

İlki 21 Ağustos 2005 tarihinde gerçekleştirilen Türkiye Grand Prix'si bu sene 26 Ağustos'ta ülkemizi yeni bir heyecana daha ortak ediyor. Bu yıl Bernie Ecclestone'a kiralanan pistimizde geçtiğimiz sene yapılan yarışlar tüm F1 dünyasının büyük beğenisini toplamıştı, neredeyse bütün pilotların zorluk çektiği 8. virajı ile heyecanlı anlar yaşanan pistimiz bir kez daha büyük bir buluşmaya ev sahipliği yapacak.
Geçtiğimiz yıl Ferrari pilotu Felipe Massa'nın galibiyetiyle sonuçlanan yarışta, aralarında puan mücadelesi veren Alonso ve Schumacher kıran kırana bir yarış sergilemiş, seyircilere heyecanlı dakikalar yaşatmışlardı. Aynı zamanda kariyerinin ilk pole pozisyonunu Felipe Massa burada kazanmış, start anındaki kazalar yarışın tüm stratejik planlarını alt üst etmişti.
Pistimizin karakteristik yapısı ile ilgili biraz bilgi verirsek:

Toplam Uzunluk: 5,378 Km
Pist Genişliği: En az 12,5m. En fazla 21,5m.
Toplam Tur Sayısı: 57 ( 306,546 km)
Sola Viraj Sayısı: 8
Sağa Viraj Sayısı: 6
Düzlük sayısı: 4 Adet
Start-Finish Düzlüğü: 655,5 m.
En Uzun Düzlük: 721 m.
Çevre Yolu Uzunluğu: 5.482
2006 Yılı Podyumu:
1. Felipe Massa
2. Fernando Alonso
3. Michael Schumacher

Pistimizin birçok inişe ve çıkışa sahip olması pilotları oldukça zorlasa da, hem pilotlar hem de izleyenler bu iniş çıkışların yarışa önemli bir sürüş heyecanı ve izleme zevki kattığı konusunda hemfikir. Yüksek hızlarda dönülen virajlarda yükselen G Kuvvetleri hem pilotları hem de lastikleri oldukça fazla zorlarken uzun düzlüklerin sonunda çok sayıda geçiş fırsatı pilotları bekliyor. Pistin son 3 düzlüğü hayli yüksek hızlara sahne olurken; 11.-12. viraj düzlükleri arasında araçlar 320 Km/h 'a çıkabiliyorlar. Pistin en yavaş virajı olan 12. virajda araçlar 90 km/h'a kadar düşmektedir. .

Geçtiğimiz yıl birçok heyecanlı anlara sahne olan İstanbul Park'taki şanssız isimlerden birisi Kimi Raikkonen olmuştu. Start anında meydana gelen temasın ardından pit alanına dönmek zorunda kalan Raikkonen yarışa tekrar katılsa da 8. virajda yeniden lastiğinde problem çıkmasıyla kontrolünü kaybetmiş ve bariyerlere bindirip yarış dışı kalarak hayranlarını hayal kırıklığına uğratmıştı. Felipe Massa'nın birinci olduğu yarışı Fernando Alonso ikinci, 1'28"005'lik en hızlı tur zamanını elde eden efsane Michael Schumacher üçüncü tamamlamıştı.
Çevre düzenlemesinin iyileştirilmesi esnasından sonra özellikle tribün bileti alanlara verilen otopark giriş sticker'ı sayesinde pist çevresindeki karmaşanın çok daha azaldığı görülürken özellikle araç park etme sorununun en aza indiği belirtiliyor.Çevre yoluyla iç yolu birbirine bağlayan alt geçitlerin alt yapısının hazır olduğu bildirilirken, piste gelecek seyircilerin toplu taşıma araçları kullanmasıyla programlarının aksamayacağı dile getirildi. Yurt dışından gelmesi beklenen yabancı izleyici sayısının ise 35.000'in üzerinde olduğu bildiriliyor.
İstanbul Park Tribün ve Otopark Kapasiteleri
Ana Tribün: 30.000 kişi
Doğal Tribün: 60.000 kişi
Geçici Tribün: 60.000 kişi
V.I.P.: 5.000 kişi
Otopark Kapasitesi: 20.000 Araç

İstanbul Park F1 Programı:
24 Ağustos 2007 Cuma:
10:30-11:30 1.Antrenman
14:00-15:30 2.Antrenman

25 Ağustos 2007 Cumartesi:
11:00-12:00 Öğlen Antrenmanı
14:00-15:00 Sıralama turu

26 Ağustos 2007 Pazar:
15:00 Büyük Yarış

Herkese iyi seyirler...


 


akbaba71

F1 araçları teknoloji harikaları
Formula 1 Türkiye Grand Prix'sinde yarışseverler, motorsporları teknolojisinin en üst düzeyde kullanıldığı araçları izleme fırsatı bulacaklar.

İstanbul'un 24-26 Ağustos tarihlerinde ev sahipliğini yapacağı yarışlarda kullanılan Formula 1 otomobillerinin 100 kilometre hıza ulaşmaları yaklaşık 3 saniyelik bir zaman dilimine sığarken, pistin durumuna göre seçilen değişik kanat grupları ve ayarlar nedeniyle hız limitleri ise değişebilmekte.

Araçlarda motorun beslenmesi için ekstra takviye sağlayan Supercharging ve Turbocharging sistemlerinin kullanımı F1'de yasaklı olurken, motor yapısı ise çelik ile dökme demirden yapılmak zorundadır.

Pistonlar, silindir başı ve silindir yataklarının yapay kimyasal bileşenlerden üretilmesinin yasak olduğu organizasyonda, araçların egzoz sisteminin uzunluğu da değişken olamaz.

-OTOMATİK VİTES YASAK-

F1'de araçlarda sadece ön tekerlerin direksiyona bağlı olma zorunluluğu bulunurken, otomatik vites kullanımı ise yasaktır.

Otomatik vites kutusu kullanılamadığı için vites değişikliği yalnızca pilotlar tarafından yapılabilen araçlarda, vites sayısı ise en az 4, en fazla da 7 olarak belirlenmiştir.

Spin atmayı engelleyici herhangi bir sistemin kullanılamadığı araçlarda, çekiş kontrol sistemi ise 2001 yılı İspanya Grand Prix'inden itibaren serbest bırakılmıştır.

Araçlarda teker çapları 66 cm. ile sabitlenirken, jantlar metalden yapılmak zorunda, ön tekerlerin genişliği en fazla 33.5 en az 30.5, arka tekerlerin genişliği ise en fazla 38 en az da 36.5 olmalıdır.

-FREN SİSTEMLERİ ÇOK GÜÇLÜ-

Ulaştıkları yüksek hızlardan kısa süre içerisinde düşük hızlara inebilme kabiliyetine sahip F1 araçlarında oldukça güçlü fren sistemleri kullanılmakta.

Karbon balata ve karbon disk kullanımı nedeniyle çok kuvvetli frenlere sahip olan F1 araçlarında bu sistem, yaklaşık 700 derece sıcaklığa ulaştığında en yüksek performansı vermekte.

Diğer yandan, otomobilin fren sistemine yardımcı olan bir diğer etken de aerodinamik aksesuarlardır. Kanat gruplarının yere basma etkisinin yanı sıra bir de otomobilin frenleme etkisi bulunmakta. Bu sayede F1 otomobili, pilot ayağını gazdan çektiği anda hiç frene basmasa bile standart bir otomobilin frenine sonuna kadar basılmasına eşit bir frenlemeye uğrar. Söz konusu F1 aracının toplam fren gücü ise yer çekiminin 4 katı olarak kabul edilen 4G civarındadır.

Formula 1 araçlarında sadece hidrolik fren sistemi kullanılabilir ve iki tane hidrolik fren devresi bulundurulabilir. Tekerlerin fren esnasında kilitlenmesini engelleyen ABS ise yasaktır. Her tekerlekte en fazla 6 pistonlu fren kalibresi kullanılabilir ve bu diskin kalınlığı da en fazla 2.8 cm., dış çapı ise en fazla 27.8 cm. olabilir.

-ARAÇ AZAMİ AĞIRLIĞI 600 KG. İLE SINIRLI-

F1 yarışlarında kullanılan otomobillerin ortalama ağırlığı 550 kg. olarak gösterilirken, araçların azami ağırlığı ise tam teçhizatlı pilotla birlikte en fazla 600 kg. olmak zorundadır. Yapılan tetkiklerde araç ağırlığı 600 kg.'ın üzerinde çıkması durumunda ise spor komiserleri tarafından araç yarıştan ihraç edilir.

Aracın genişliği lastikler ve cantlar da dahil olmak üzere en fazla 180 cm., aracın uzunluğu en fazla 420 cm., yüksekliği en fazla 95 cm. ve iki tekerlek arası da en fazla 140 cm. olabilir.

Ayrıca, şasiye sabitlenmiş ve hava akımlarından hareket etmemesi zorunluluğu bulunan kanat sistemlerinde, arka kanat genişliği en fazla 100 cm., yüksekliği en fazla 30 cm. olabilir. Ön kanatlar ise 50 kg.'ı dayanıklılıkta olmalı ve en fazla 0.5 cm. esneyebilir.

PİLOT GÜVENLİĞİ ÖN PLANDA

Formula 1 araçlarını kullanan pilotların güvenliği organizasyonun en önemli kısımlarından biri olarak dikkat çekerken, darbeleri emen arka çarpma modülleri 1997 sezonu başında her otomobil için zorunlu kılındı.
Ayrıca, her otomobilde olası bir kaza anında ve hemen öncesinde meydan gelen gelişmeleri, bilgileri kaydetmek üzere bir kaza bilgi kayıt cihazı (ADR) bulundurma zorunluluğu var.

22.08.2007   

Kaynak : AA
http://schwarzadler.blogspot.com/

2008-2009 TSL Şampiyonu Beşiktaş

akbaba71

F1 kuralları
Formula 1 kurallarına göre her Grand Prix'yi ilk sekiz sırada bitiren yarışçılar, sürücüler ve takımlar, dünya şampiyonalarında puan elde ediyor. Kurallara göre yarışı ilk sırada tamamlayan pilot ve takımı 10 puan alırken, 2. sırayı elde eden 8, 3. sıradaki pilot ise 6 puan kazanır. Yarışlarda 4. olan 5, 5. olan 4, 6. olan 3, 7. olan 2, 8. olan ise 1 puan almaya hak kazanır.

Bu durumun tek istisnası, yarış askıya alınır ve yeniden devam ettirilmezse yaşanır. Lider belirlenen mesafenin yüzde 75'inden daha azını tamamlamışsa, tüm puanların yarısı verilir, eğer iki turdan daha az tur tamamlanmışsa puanlandırma yapılmaz. Sezon sonunda en çok puanı almış olan sürücü, dünya sürücüler şampiyonu, en çok puanı alan takım da dünya takımlar şampiyonu olarak ilan edilir. Bir şampiyona sıralamasında eşitlik söz konusu olduğunda, en çok yarış kazanan sürücü veya takım birinciliğin sahibi olur.

-KLASMAN-

Yarış tamamlanmadan çekilen pilotlar, birinci gelen pilot tarafından atılan tur sayısının en az yüzde 90'ı kadarını tamamlamışsa birinci pilot damalı bayrağı gördüğü anda pist üzerinde olsun olmasın klasmana dahil edilir. Yarış eğer belirlenen mesafe tamamlanmadan durdurulursa ve yarışın neticesi ilan edilecekse klasman, yarışın durdurulduğu turdan iki tur önceki sıralamaya göre yapılır.

-START PROSEDÜRÜ-

Her Grand Prix öncesinde takımlar ve sürücülerin oldukça sıkı bir şekilde takip etmesi gereken bir start prosedürü uygulanır. Formasyon turundan 30 dakika önce pit çıkışının açılmasıyla prosedür başlar. Sürücüler griddeki yerlerini almadan önce pisti tanıma turu atmak için piste çıkabilirler. Eğer bir sürücü birden fazla tanıma turu atmak isterse bu durumda her seferinde gridi pas geçerek, pit yolundan gitmek zorundadır.

Pit çıkışı formasyon turunun 15 dakika öncesinde kapatılır. Bu andan itibaren pit yolunda bulunan sürücüler, yarışa buradan başlamak zorundadır. Starttan 10 dakika önce grid, takım mekanikerleri, yarış görevlileri ve pilotlar dışında kimse kalmayacak şekilde boşaltılır. Starta 5 dakika kaldığında tüm yarış araçları lastikleri takılı halde olmalıdır, bu kurala uymayan araçlar gridin en arkasından veya pit yolundan start almak zorunda kalır. Starta bir dakika kala tüm araçların motorlarının çalışıyor olması gerekmektedir. Tüm personel formasyon turu başlangıcı olan yeşil ışıklardan 15 saniye önce gridi terk etmelidir.

Yeşil ışık öncesi herhangi bir sorunu olan sürücü derhal elini kaldırarak bu durumu bildirmelidir. Griddeki diğer araçlar formasyon turuna başlayıp, start gridini boşalttıktan sonra, müdahale gözetmenleri aracı pit alanına iteceklerdir. Pit alanına itilirken aracını çalıştırabilen sürücüler formasyon turuna katılabilirler. Formasyon turu esnasında start antrenmanı yapmak yasaktır. Teknik bir sorun sebebiyle yavaşlamış bir aracı geçmek, dışında araçların birbirini geçmeleri yasaktır. Geçilen araçlar start gridindeki sırasını almak için önündeki araçları geçebilir.

Formasyon turunun başlangıcında tüm araçlar start çizgisini geçtikten sonra hala gridindeyse ve ardından hareket ederek formasyon turuna başlarsa griddeki yerini almak için diğer araçları geçemez, gridin en sonundan start almak zorundadır.
Formasyon turu sonunda tüm araçlar griddeki yerlerini aldıktan sonra, 5 kırmızı ışık birer saniye aralıklarla yanar ve bu 5 kırmızı söndüğü anda yarışın startı verilmiş olur. Eğer griddeki bir sürücünün start öncesinde bir problemi varsa durumu elini kaldırarak gösterir ve start bu durumda ertelenir. Ekstra bir formasyon turu daha atılır ve bu tur toplam turdan düşülür.

Start prosedürünün tek istisnası hava koşullarıdır. Start öncesindeki beş dakikalık zaman içinde yağmur yağmaya başlarsa, ''iptal ışıkları'' yanar ve takımların lastiklerini değiştirmelerine olanak sağlamak için start prosedürü 15 dakikadan itibaren yeniden başlar. Hava koşulları olağanüstü şekilde kötüyse, yarış direktörü startın iptaline ve start prosedürünün hava koşulları iyileştiğinde başlatılmasına karar verebilir. Bunun yanı sıra direktör yarışın güvenlik aracı eşliğinde start almasına da karar verebilir.

-YARIŞIN ASKIYA ALINMASI-

Eğer bir yarış herhangi bir kaza veya olumsuz pist koşulları yüzünden askıya alındıysa pistteki tüm gözetmen kulelerinden kırmızı bayraklar sallanır. Bu durumda, pit çıkışı kapatılır, pist üzerindeki tüm araçlar yavaş şekilde seyrederek, birbirini geçmeden, lider olan araç en önde olacak şekilde tek sıra halinde kırmızı bayrak çizgisine gelir. Yarış askıya alındıktan sonra pit alanına giren sürücülere pitten çıkış cezası verilir.

Daha sonra güvenlik aracı, kırmızı bayrak çizgisinin ardında yer alan otomobillerin önüne geçer. Yarış askıya alındığı anda takım görevlileri araçlar üzerinde çalışma yapmak için piste girebilirler, ancak benzin ikmali kesinlikle yasaktır.
Kırmızı bayrakla yarış askıya alındığı anda zaten pitlerinde bulunan araçlar üzerinde çalışma yapılabilir ve benzin ikmaline izin verilir. Bu araçlar ve yarış askıya alındığı andan sonra pite giren araçlar, ancak yarış devam etmesi durumunda piste çıkabilirler.

Yarış, güvenlik aracı öncülüğünde başlamadan en az 10 dakika sinyali verilecek, güvenlik aracı araçlara bir tur boyunca eşlik edecek ve pite girecektir. Güvenlik aracı öncülüğünde giderken birbirini geçmek yasaktır. Herhangi bir sebeple yarışın devam etmesi mümkün değilse, kurallara göre neticeler, yarışın askıya alınması emrinin verildiği turdan iki önceki turdaki pozisyonlar dikkate alınarak belirlenir.

-GÜVENLİK ARACI-

Güvenlik aracının temel görevi, Grand Prix süresince pist koşullarının güvenli şekilde tutulmasına yardımcı olmaktır. Aracı deneyimli bir pist pilotu kullanır ve yarış kontrol merkeziyle sürekli irtibat halinde bulunan bir FIA gözlemcisi kendisine eşlik eder. Yarışın askıya alınmasını gerektirmeyecek şiddette bir kaza veya olay olduğu zaman, durum sarı bayraklar altında çözümlenemiyorsa pist üzerinde yarışçıların hızlarını düşürüp kontrollü seyir etmelerini sağlamak amacıyla güvenlik aracı piste sokulur.

Güvenlik aracı yanıp sönen turuncu ışıklarını açarak piste girer ve tüm pilotlar herhangi bir geçme olmaksızın arkasında sıralanır. Güvenlik aracı, yarış lideri arkasına gelene ve diğer araçlar da yarış sıralamasına göre dizilene kadar, yeşil ışıkla arkasındaki araçların kendisini geçmelerine izin verir.

Eğer tehlike pit yolunu bloke edecek şekilde ise yarış direktörü güvenlik aracını arkasındaki araçlarla beraber pit yoluna sokabilir. Bu durumda gerekiyorsa araçlar kendi pitlerinde durabilirler. Güvenlik aracı pisti terk edeceği zaman turuncu ışıklarını söndürür ve yarışçılara mevcut tur sonunda pite gireceğini bildirir. Yarışçılar start-finiş çizgisini geçip yarışın devam ettiğini gösteren yeşil ışıkları görene dek, sıralı şekilde seyirlerine devam ederler.

Kötü hava koşulları gibi durumlarda, yarış güvenlik aracı önderliğinde başlayabilir, bu durumda güvenlik aracı yarış startından en geç 1 dakika önce turuncu ışıklarını yakarak bu durumu yarışçılara bildirir. Bu ışıklar yeşil olduğu zaman güvenlik aracı turuna başlar ve diğer araçlar da grid sıralamasıyla onu takip ederler. Herhangi bir aracın sorun yaşaması dışında, birbirini geçme bu ilk turda yasaktır. Güvenlik aracı tur sonunda pite girer ve yarışçılar finiş çizgisinden geçtikleri anda yarışa devam ederler, birbirlerini geçebilirler. Güvenlik aracı eşliğinde atılan tüm turlar, yarış turlarına dahil edilir.


22.08.2007   

Kaynak : AA
http://schwarzadler.blogspot.com/

2008-2009 TSL Şampiyonu Beşiktaş

akbaba71

F1'de bayrakların anlamları
Dünyanın en büyük spor organizasyonlarından biri olan Formula 1 yarışlarında, pilotlar kullanılan değişik renkteki bayraklarla uyarılıyor.

Damalı bayrak yarışın bittiğini belirtirken, kırmızı bayrak yarışın durdurulduğunu, siyah bayrak ise diskalifiye durumunu anlatıyor. Formula 1'de kullanılan bayraklar ve anlamları şöyle:

Damalı bayrak: Yarışın sona erdiğini belirtir. İlk 3 araca sallanan bu bayrağı sadece yarış direktörü veya onun tayin edeceği kişi kullanabilir.
Sarı bayrak: Pistte tehlike var anlamına gelir. Pilot için bir tane sallanan bayrak ''yavaşla'', iki tane sallanan ise ''Her an durmaya hazır ol'' anlamındadır.
Kırmızı bayrak: Yarışın durdurulduğunu belirtir. Kaza sonucu pistte bir aracın kalmış olması veya yarışın devam etmesinin tehlikeli olduğunu anlatır. Pilotlar bu bayrağı gördüklerinde yavaş bir şekilde pite dönmek zorundadır.
Mavi bayrak: Hem tur bindirilen, hem de yarışan araçlara gösterilir. Tur bindirilecek aracın arkadan gelen araca yol vermesi şarttır.
Siyah bayrak: Diskalifiye durumunu belirtir. Araç numarası ile birlikte kullanılır.
Yeşil bayrak: Bir önceki pozisyonda gösterilen herhangi bir renkteki işaret bayrağının artık devre dışı kaldığını belirtmek için kullanılır.
Sarı-kırmızı çizgili bayrak: Pistin kaygan olduğunu belirtir.
Siyah-beyaz bayrak: Sportmen olmayan bir davranış yapıldığını belirtir. Araç numarasıyla birlikte kullanılır ve diskalifiyeden önceki uyarıdır.
Ortası turuncu siyah-bayrak: Aracın mekanik bir problemi olduğunu ve hemen pit alanına girmesi gerektiğini anlatır.
Beyaz bayrak: Pistte yavaş hareket eden bir aracın olduğunu belirtir.

22.08.2007   

Kaynak : AA
http://schwarzadler.blogspot.com/

2008-2009 TSL Şampiyonu Beşiktaş

akbaba71

İstanbul rekorları Montoya'da
Formula 1'e 3. kez evsahipliği yapacak olan İstanbul Park Pisti'nin rekorları Kolombiyalı pilot Juan Pablo Montoya'ya ait.

Geçen sezonun ortasında F1'den ayrılıp NASCAR'da yarışma kararı alan Montoya, 2005 yılındaki 1.24.770'lik derecesiyle İstanbul Park Pisti'nin en hızlı tur zamanına sahip pilotu oldu. 2005 yılındaki yarışı 3. sırada tamamlayan Montoya, aynı zamanda yarışta 330.3 kilometre hıza ulaşarak, en yüksek hıza ulaşan pilot unvanını da ele geçirdi.

Geçen yıl İstanbul Park'ta yapılan yarışta ise İtalyan Giancarlo Fisichella 317.8 kilometre hızla en yüksek hıza ulaşan pilot oldu. Yarışta en hızlı tur zamanını ise 1.28.005 ile Michael Schumacher yaptı.

22.08.2007   

Kaynak : AA
http://schwarzadler.blogspot.com/

2008-2009 TSL Şampiyonu Beşiktaş

die-4-u

İstanbul'da Puan Alabilecek Sürücü Ve Takımlar-Tahminim;
1-Kimi Räikkönen & Ferrari
2-Lewis Hamilton & McLaren-Mercedes
3-Fernando Alonso & McLaren-Mercedes
4-Heikki Kovalainen & Renault
5-Felipe Massa & Ferrari
6-Robert Kubica & BMW
7-Mark Webber & Red Bull
8-Giancarlo Fisichella & Renault



ugur24

bence araba yarışları için ülkemiz çok ilgisiz..hem formula 1 , hemde wrc yapıldı ama yeterli ilgi hiç gösterilmedi.. :-\

akbaba71

1-Lewis Hamilton & McLaren-Mercedes
2-Kimi Räikkönen & Ferrari
3-Fernando Alonso & McLaren-Mercedes
4-Felipe Massa & Ferrari
5-Nico Rosberg&Williams
6-Giancarlo Fisichella & Renault
7-Robert Kubica & BMW
8-David Coulthard  & Red Bull
bu da benim tahminim




http://schwarzadler.blogspot.com/

2008-2009 TSL Şampiyonu Beşiktaş

die-4-u

Yanlış Düşünüyorsun Uğur;
Geçen Yıl 100 Bini Aşkın Yarışsever Büyük Organizasyonu Canlı İzledi..
Bu Sene Daha da Fazla Olacağından Şüphem Yok..

ugur24

yarısı yurt dışından gelenlerdir ama.. :) doğru dürüst tv , gazete , bilboard vs. reklamı bile göremedim ben.. :-\

die-4-u

Diğer Yarışlarda da Ortalama Seyirci Sayıları 140-150 Bin Civarında...
Tanıtımı Yapılmadığı Konusunda Hemfikirim
Oysa Ki İstanbul'a Getirilene Kadar Rüya Gibi Geliyordu F-1;Şimdi İse Sıradan Bir MotorSporu

die-4-u

Yarın Sıralama Turları Kanal D Ekranlarında Olacak...
Forza FERRARI

siyah

istifa istifa istifa yönetim İSTİFA