Ana Menü

Istanbul-Amsterdam seferini yapan THY ucagi düstü

Başlatan [KralKartal], Şubat 25, 2009, 14:31:33

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

erdibatmaz

Hollandalı, sivil veya devlet bilmiyorum, yetkililere bizim hükümetin bi teşekkür etmesi lazım. Bayağı ilgilenmişler sağolsunlar.
bitti, dağılın.

4-8-15-16-23-42 :P

[KralKartal]

Etmisler tsk sanirim...

arastirmada son 3 gun, haftaya kesin belli olur
kara kutu pariste inceleniyor..

Suan icin arastirmacilar incelikle ucagi inceliyor, belki kazanin
nedenini buluruz diye..

ölenlerin kimlikleri aciklanamiyor, normalde 133 kisi olmasi lazimken
134 kisi varmis, 1 kisi listede yokmus, o nedenle belli degilmis daha..





Etikete gerek yok, eskiler tanir bizi

[KralKartal]

Hollandali sag kurtulan ucak yolcusu anlatiyor:

Inise gecerken, birden ucak aniden
kalkmak istedi, neden anlamadim, ve bu kalkisla birlikte,
ucagin kuyrugu yere degdi ve kanadi yere carpti ve motor yanarak
koptu, o anda dusmustuk...

Etikete gerek yok, eskiler tanir bizi

Mattech

kara kutuyu fransaya göndermişlerdi.. Kara kutuda neler cıktı acıklanmadımı..
Sosyal içerikli mesaj:
Irak savaşında 1 milyonu aşkın masum öldü Kimse ses Cıkartmadı.. İnsanlardaki bu gazze sevgisi nedir anlamadım :s ... Yoksa Türklere özgü bir paradox mudur mu? kendi içimizde çatışıyoruz..

[KralKartal]

3 gun icinde belli olacak buyuk ihtimalle...

3.pilot Ozgur, stajer pilot, ucagi indirmis sanirim
2004ten beri pilot fakat bu tip ucakta
daha once UCMAMIS...

yukardaki yolcunun anlattigini ve bu bilgiyi birlestirirsek
ne kadar mantikli bilmiyorum, pilot hatasi meydana cikiyor..
Etikete gerek yok, eskiler tanir bizi

Batuhan

speed brake hatası var bence
gazetelerde yaıyor, ben birazuçuş simulatörü de oynadım
speed brake olunca uçağın burnu kalkar(mış)
o yüzden
bir de
bizim uçaktan önce boeing 777 uçapı inip havada bişey oluşturmuş ondan da kaynaklanabilirmiş
Koca hestiy aya bedenem ?

[KralKartal]

http://condoleance.nl/registers/register_11104.html

hollancada site , Bas sagligi , gecmis olsun dilemek isteyenler icin
veya duygularini yazmak isteyenler icin...

suana kadar 5200 kusur insan yazmis bulunmakta
Etikete gerek yok, eskiler tanir bizi

Guti ORÇ.

Haberlerde kulenin hatası olduğunu söylüyorlar

bizim uçaktan önce gelen başka bir uçağın yarattığı hava akımından(başka birşey de olabilir adı aklıma gelmedi şimdi) bizim uçak etkilenmiş

ilhan mansız_melis

Çok feci bi durum ya :( Ölenlere Allah'tan rahmet yakınlarına başsağlığı dilerim
28 Mayıs 1994 tarihinde "Kızlar futboldan anlamaz" sözüne tepki olarak doğdum.

+18 !

Alıntı yapılan: -OrCuN- - Şubat 27, 2009, 19:39:35
Haberlerde kulenin hatası olduğunu söylüyorlar

bizim uçaktan önce gelen başka bir uçağın yarattığı hava akımından(başka birşey de olabilir adı aklıma gelmedi şimdi) bizim uçak etkilenmiş
yine en koLayını yapmışız desene..

[KralKartal]

Vortex ne zaman olur arastiralim,

UCAK KALKARKEN OLUR, ve 40 saniye aralik minimumdur,
burada UCAK INERKEN VORTEKS olmaz zaten, ayrica minimum 2 dakika
gecmistir...

tekrar diyorum, ucak kalkarken sadece vorteksmidir nedir
denilen olay olur ve kucuk ucaklari daha cok etkiler...

anlamiyorum, bilgim yok ama okudugum boyle...

arastirma neyin ne oldugunu gosterir, biz ne desek bos
Etikete gerek yok, eskiler tanir bizi

[KralKartal]

Az once hollanda haberlerine gore, Ucagin dusme nedeninin en buyuk
Nedeni ( ram rapor aciklanmadi)
ARA raporda aciklananlar:
OTOMATIK pilot ve YUKSEKLIK AYARINI yapan sistemin
bozuklugu ve PILOTLARIN bunu gec farketmesinden
kaynaklandigi aciklandi..

Inise gecerken, otomatik pilot sistemi devreye giriyor
ama bunda YUKSEKLIGIN fazla oldugunu sanan
otomatik pilot sistemi, gaz ayarini kesmis, ve ucak
ani hiz kaybetmeye baslamis...

Yukseklik ölceri ucagin bir kac metre yerin ustunde oldugunu
sanmis, ve inise gecmis, zaten gazi otomatik kesmis
ve hizla yukseklik kaybetmis...Pilotlar bunu gec fark etmis..

Pilotlar 6 saniye gec kalmis, ve Kalkmak isterkende iste zaten yere cakilmislar...

Ayrica inise gecerken cok yuksekten inmeye baslamislar,
THY zaten insanlara yaralilarada bundan once PARA

verecegini acikladi, SUCLU olmasa vermezdi !!

Bu ucakta baska ucuslarda 2 KERE AYNI ARIZA MEYDANA gelmis..
kara kutudan bunlar anlasilmis..Ama hicbir sey yapilmamis !

Bunuda ilk burada siz duyuyorsunuz, turk basininda bile yer almadi daha

THY YONETIMINI buradan ISTIFAYA davet ediyorum !!!!!
Etikete gerek yok, eskiler tanir bizi

Mattech

cok acayip bir acıklama bu: OTOMATIK pilot ve YUKSEKLIK AYARINI yapan sistemin
bozuklugu ve PILOTLARIN bunu gec farketmesinden
kaynaklandigi aciklandi.. Eğer pilot erken farketseydi  motoru açıp arızayı onarmayamı  başlayacaktı..

Ayrica inise gecerken cok yuksekten inmeye baslamislar,
THY zaten insanlara yaralilarada bundan once PARA
verecegini acikladi, SUCLU olmasa vermezdi !!
   PAra vermek zorunda zaten koltuk sigortası diye bir olay var her yolculukta( otobüs tren hava) koltuk sigortası yapmak zorunda..

BUNLARDA HİÇ KAZA YAPMAYAN HAVAYOLLARI

AMERİKA
Southwest Airlines
Hawaiian Airlines
ATA Airlines
US Air Shuttle
JetBlue Airways


AVRUPA
Ryanair
Easyjet
Air Europa
Virgin Atlantic Airways
Transaero Airlines
Ukraine International Airlines


ASYA-AVUSTRALYA
Hanin Airlines
Virgin Blue
Dragon Air
Westjet
Dragon Air
Air Jamaica


GÜNEY-ORTA AMERİKA/MEKSİKA
Air Jamacia
Varig


AFRİKA/ ORTADOĞU
Emirates Airlines
Oman Aviation 
Sosyal içerikli mesaj:
Irak savaşında 1 milyonu aşkın masum öldü Kimse ses Cıkartmadı.. İnsanlardaki bu gazze sevgisi nedir anlamadım :s ... Yoksa Türklere özgü bir paradox mudur mu? kendi içimizde çatışıyoruz..

[KralKartal]

Neresi acaip?? Hollandacadan direk tercume ettim,

canim arkadasim, pilot fark etseydi otomatik pilotu kapatip
kendi DEVREYE girecekti, pilot ne ise yarar???

2. Bundan once bu ucak 2 kere ayni arizayi yasamis,
hemde kisa surede, ve onarimi neden yapilmadi? ???


3. sen THY ile ucuyormusun ki? Ben her sene ucuyorum ve THYnin bu hatasinida
gormemezlikten gelmesini ISTEMIYORUM...

Yok pilotlarimiz gerekeni yapmis, rapora gore pilot bu konuda TECRUBESIZMIS.
Yani acemi ! Ki gerekeni yapsaydi bunlar olmayacakti..

Ucak inise gecerken, otomatik pilota ayarlaniyor ve yukseklik ayari otomatik yapiliyor
bu yukseklik ayar sistemi her neyse, bozukmus, ve ucak kendini yerden bir kac metre
yukseklikte sandigi icin, inise gecmis, durum ani alcalma ve yukseklik kaybetme..

pilotlar bunu gec farketmis, gec mudahele etmis, ve son anda hamle yapsalarda
olay o an bitmisti zaten...

bir sorunda pilotlara degil, teknik bakimini yapan THY yedir..

THY yaralilara 5 bin euro ile 10 bin euro arasi para veriyor
ölenlerin ailesine 50 bin..
Bunu rapor aciklanmadan yapmaya basladi, eger ki ucak sirketi sucluysa
para ödenir ! (benim bildigim bu)

Yok wake turbulans yok vorteks, alakasi yok, motorda arizali degil yakitta
iyi...

2 hata birlesince, kaza oluyor...


Hollanda basini acikliyor, THYnin isine gelmiyor ne kadar
gizleyecek, rapor yalan mi soyleyecek
hayret bir milletiz ya
Etikete gerek yok, eskiler tanir bizi

[KralKartal]

Hollanda THY uçağının Amsterdam'da düşüş nedenini resmi olarak açıkladı. Yükseklik göstergesi arızalandı, otomatik pilot gazı kesti, pilotlar arızayı önemsemedi.

KORKUNÇ KAZADAN FOTOĞRAFLAR

Açıklama, Lahey'de parlamento basın merkezinde yapılan basın toplantısında, kazayla ilgili teknik araştırma çalışmalarını yürüten Güvenlik Araştırma Konseyi Başkanı Pieter van Vollenhoven tarafından yapıldı.
Van Vollenhoven, 9 kişinin öldüğü kazanın nedenlerine ilişkin ulaşılan ilk bulgular hakkında bilgi verdi.


Hollandalı sözcü, kokpitte 3 kişi bulunudğunu ve 2 bin feete inilmesine izin verildiğini belirtti.
Vollenhoven inişe otomatik pilotla başlandığını ve THY'nin böyle bir alışkanlığı olduğunu belirtti.
Bunun herkesin kendi tercihi olduğunu savunan Vollenhoven, 1900 metrede bir gariplik yaşandığını söyledi ve açıklamasına şöyle devam etti;

'Hız kaybından dolayı uçak olması gerekenin altına düşmüştür ve uyarı sinyalleri vermiştir.
Uçakta minimum iniş hızına düşmüş. Kontrol kolu titremeye başlamıştır.
Kara kutuda hemen gaz verilmeye başlandığı ancak geç kalındığı gözükmüştür.
Uçak önce kuyruktan yere vurmuştur. İki motor enkazdan 250 metre ilerisine fırlamıştır. Uçağın burun dikmesi toprağa çarptığından dolayı kırılmıştır. Bulutların alçak olmasından dolayı pist çok fazla görünemiyordu.
Uçak düştüğünde pilotlar yaşamını yitirmişti.
Uçağın yükseklik göstergesi arızalıydı, pilotlar sorunu son anda farketti.
Boing 737 tipi uçaklardaki iniş ve kalkış için güvenlik yeterli olup olmadığı konusunda uyarı yapılmıştır.
Daha önceki 8 uçuşta aynı sorun yaşanmış. Aynı tipteki bütün uçaklarda mı yoksa bu uçakta mı arıza olup olmadığı şimdilik bilinmiyor.
Etikete gerek yok, eskiler tanir bizi