Ana Menü

Atlas-Jet Uçağı Düştü !

Başlatan Adriano, Kasım 30, 2007, 07:14:00

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

[KralKartal]

ucakla mi volkanim?
hangi ucak, nereye iniyorsun? adana? antep ?
Etikete gerek yok, eskiler tanir bizi

NoPasaran

Aşk bu Aşk !

volkanca.net

keskinli

onur air iyidir,merak etme volkan
Ölürüm Beşiktaşım,ZehirimSensin
Evvelim Sen Oldun,Ahirim Sensin

carlito1903

bende haftaya Erzincan gidicem uçakla Allah hepimizi korusun böyle kazalardan....

NoPasaran

Aşk bu Aşk !

volkanca.net

akbaba71

http://schwarzadler.blogspot.com/

2008-2009 TSL Şampiyonu Beşiktaş

keskinli

Ölürüm Beşiktaşım,ZehirimSensin
Evvelim Sen Oldun,Ahirim Sensin

Simurg

çok kötü bir olay Allah sabır versin
hiç mi kurtulan olmamış :(

BEŞİKTAŞK



Kahrolsun uyuyunca geçmeyen bazı şeyler..

carlito1903

49 yolcu ve 7 mürettabattan kurtulan olmamış malesef....

freedom forever

6 nükleer fizikçi ? İkisi alanında uzman ? Pilotlar deneyimli ? İnmek üzere iken havalimanıyla alakası olmayan bir bölgeye uçağın çakılması ?

Çok üzücü bir olay ailelerine başsalığı diliyorum .
Paris'te 72 gün boyunca fabrikalar çalıştı, atölyeler üretti, fırınlar yiğit Parislilere ekmek yetiştirdi. Paris'te 72 gün boyunca ücretin, sermayenin, karın, paranın olmadığı bir dünya kuruldu.

melankolizm

Alıntı yapılan: freedom forever - Kasım 30, 2007, 16:57:50
6 nükleer fizikçi ? İkisi alanında uzman ? Pilotlar deneyimli ? İnmek üzere iken havalimanıyla alakası olmayan bir bölgeye uçağın çakılması ?

Çok üzücü bir olay ailelerine başsalığı diliyorum .

Hem de tam Türkiye'de Nükleer Enerji Tartışılırken..!


Allah Vefat Eden Vatandaşlarımıza Rahmet Eylesin. Yakınlarına , Ailelerine Sabırlar Versin

akbaba71

İşte Uğur Dündar'ın Doğan Haber Ajansı'ndan Tolga Özbek'le beraber yaptığı ve 8 Kasım 2005'te yayınlanan haber: 



Borç yüzünden bakımsız kalan uçaklarını THY'ye kiraladılar

10 milyon dolara yakın borcu nedeniyle uçaklarının bakımını yaptıramayan Anı Tur bünyesindeki World Focus, sahip olduğu 2 MD83 model uçağı, THY'ye kiraladı. Hemen THY renklerine boyanan uçak 6 ay boyunca THY yolcularını taşıyacak.

YAŞADIĞI ekonomik kriz nedeniyle uçaklarının bakımlarını yaptıramayan World Focus Havayolları, iki MD83 tipi yolcu uçağını ödeyemediği borçlarına karşılık Türk Hava Yolları'na (THY) kiraladı. THY renklerine boyanan uçaklar, 5 Kasım'da seferlerine başlarken kiralanan TC-AKL çağrı işaretli uçağın 29 ve 30 Ekim'de kabin basıncının düşmesi nedeniyle iki defa mecburi iniş yaptığı öğrenildi.

PİLOTLARI BİLE UÇMUYORDU:

Geçen yıl Anı Tur bünyesinde faaliyetlerine başlayan ve charter (tarifesiz) sefer yapan havayolu bu yaz sezonunda ekonomik darboğaza girdi. Borçlarını ödeyemeyen havayolu bakım hizmetlerini de aksattı. Yedek parça alımı yapamayan şirkete borçlarını ödemediği için MNG ve Free Bird Havayolları da teknik hizmet vermemeye başladı. Bakımsız uçaklarda arka arkaya yaşanan olaylar pilot ve kabin memurlarını da huzursuz etti. Ücretlerini iki aydır alamayan personel, 'emniyetsiz' buldukları uçaklarda görev yapmamak için sağlık raporu almaya başladı.

10 MİLYON DOLAR BORÇ VAR:

Piyasaya yaklaşık 10 milyon dolar borcu bulunan şirketi satmak için Anı Tur'un sahibi Veli Çilsal önce İranlı yatırım grubuyla arkasından da İsrailli tur operatörü Daniel Pardo ile temasa geçti. Ancak, iki grup da şirketin piyasaya yüklü miktarda borcu olması ve uçuş güvenliği açısından sorunlar yaşaması nedeniyle World Focus Havayolları'nı almaktan vazgeçti. Bu aşamada Veli Çilsal ve Genel Müdür Aydın Kızıltan, THY ile temasa geçerek havayolunun 900 bin dolarlık borçlarına karşılık iki uçağını kiraladı. Havayolunun filosundaki TC-AKM ve TC-AKN çağrı işaretli MD83 tipi uçaklar 6 aylığına THY'ye ucuş ekipleriyle birlikte kiralandı. İki uçak da THY renklerine boyandı. Bu uçaklardan TC-AKN'nin kanat üzerinde yer alan 'ground spoiler' sisteminde yırtık tespit edildi. Bunun üzerine yedek parça gelinceye kadar TC-AKN uçağının yerine kabin basıncında ciddi sorunlar yaşayan TC-AKL uçağı World Focus Havayolları renklerinde THY adına uçmaya başladı. Uzmanlar, THY'nin MD83 tipi uçak bakım yetkisine sahip olmadığına dikkat çekerek bakımsız bu uçakların büyük faciaya neden olabileceğini belirtti.

AKP KRİZ YARATMIŞTI:

World Focus Havayolları geçen yıl filosundaki Airbus A310 tipi 2 uçağı da THY'ye kiralamıştı. Bu uçaklardan birinin çağrı işaretinin, 'TC-AKP' olması, Adalet ve Kalkınma Partisi'ni çağrıştırdığı gerekçesiyle tartışmaya neden olmuştu.

Uçakların başından bela eksik olmadı

WORLD Focus Havayolları'na ait TC-AKL tesçil işaretli MD83 uçağı, 29 Ekim Cumartesi günü Amsterdam'dan Bodrum'a boş olarak gelirken havada, kabin basıncı düştü. 10 bin 300 metrede meydana gelen olayda pilotlar Zekeriya Doğan ve Cankurt Aysel, uçağı acil alçaltmaya başladı. Bu sırada uçakta görevli kabin amiri Sinem Tekin, Tülin Olgun, Elif Evcim ve Gamze Çetinkol kabinde düşen oksijen maskelerini kontrol ederken maskelerden oksijen gelmediğini tespit etti. Uçak, İtalya'ya mecburi iniş yapmak zorunda kaldı. İkinci olay, 30 Ekim pazar günü meydana geldi. Arızası geçici olarak giderildiği iddia edilen aynı uçak İtalya'dan Antalya'ya geldi. Buradan İstanbul'a yolcusuz havalanan uçakta yine aynı arıza ortaya çıktı. Pilotlar Mehmet Küçük, Murat Gencer, uçağı güçlükle alana indirdi. Uçakta bulunan hostesler faciaya ramak kala yaşadıkları bu arızanın ardından pilotlarla birlikte İstanbul'a zorlu bir iniş ardından rahat soluk aldı.

THY: Bakımı biz değil, World Focus yaptıracak

THY Basın Müşaviri ve Basın Sözcüsü Ali Genç, iki uçağı 'wet lease' olarak adlandırılan yöntemle yani uçuş ekibi ve bakım hizmetleriyle birlikte kiraladıklarını söyledi. Genç, 'Teknik yeterlilik, bakım, uçuşa elverişlilik gibi konularda sorumluluk uçağı işleten World Focus Havayolları'nda. Bu tür kiralama anlaşmaları öncesinde Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nden alınan raporlarla uçakların durum inceleniyor' dedi. Ali Genç, THY'nin bu uçaklarla ilgili olarak sadece koltuk satışı yaptığını söyledi.

World Focus: Yaşananlar sıradan arızalardı

WORLD Focus'un ortakları arasında da yer alan Genel Müdür Aydın Kızıltan 28 Ekim gecesi Amsterdam dönüşü İtalya'nın Ancona Havalimanı'na zorunlu inişi yaptıklarını kabul etti. Kendisi de pilot olan Kızıltan, bunun her uçakta meydana gelebilecek bir basınç arızasından kaynaklandığını belirtti. Genel Müdür Hürriyet'in 'Peki niçin zorunlu iniş yaptınız?' sorusunu ise şöyle yanıtladı: 'Uçağımız İstanbul-Amsterdam seferini yaptıktan sonra, boş olarak Bodrum'a dönüyordu. Ancak uçuş sırasında sol taraftaki hava basınç valfında arıza baş gösteriyor. Bunun üzerine daha önce hesaplanan irtifanın altına inmek gerekiyor. Bu da daha çok yakıt tüketmek demek. Kaptanlarımız işte bu nedenle ve yakıt ikmali için rotayı değiştirerek Ancona'ya iniyorlar... Daha sonra da arızayı gidermek amacıyla İstanbul'a dönülüyor. Arıza gideriliyor ve yine Hollanda'ya uçuyoruz. Ancak 30 Ekim gecesi, Eindhoven'den İstanbul'a boş olarak gelirken, bu kez sağ basınç valfında arıza baş gösteriyor. İniş sonrası o da giderildi. Mc. Donald- Douglas'ın MD-83 modeli olan uçaklarımız, 94 yılı üretimidir ve yenidir. Tekrar ediyorum uçaklarımız bakımlıdır ve bunlar her uçakta olabilecek arızalardır...' 

http://schwarzadler.blogspot.com/

2008-2009 TSL Şampiyonu Beşiktaş

akbaba71

İşte uçaktaki bilimadamları 30 Kasım 2007




Isparta yakınlarında düşen Atlasjet uçağında ölen yolcular arasında Süleyman Demirel Üniversitesinin davetlisi olarak, konferans vermek üzere gelen bilim adamlarının da bulunduğu öğrenildi.


SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi'nce bugün düzenlenecek "fizik" konulu bir konferansa katılmak üzere Atlasjet uçağına binen ve hayatlarını kaybettikleri bildirilen yolcular arasında, Boğaziçi Üniversitesinden Prof. Dr. Engin Arık, Araştırma Görevlisi Özgen Berkol Doğan, Yüksek Lisans Öğrencisi Engin Abat ile Doğuş Üniversitesinden Prof. Dr. Şenel Fatma Boydağ, Doç. Dr. İskender Hikmet ve Araştırma Görevlisi Mustafa Fidan da bulunuyor.

DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ'NDEN DE 3 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ: Çok önemli işler yapıyorlardı.

Prof. Dr. Şener Fatma Boydağ ve Araştırma Görevlisi Mustafa Fidan'ın, Doğuş Üniversitesi'nde görev yaptıkları öğrenildi.
Prof Dr., Mithat Uysal, "3 öğretim görevlimiz, proje için Isparta'ya gidiyorlardı. Uçağın düştüğünü öğrendik, çok üzüldük. Çok önemli işler yapan önemli bilim adamlarıydı." diye konuştu.
Öte yandan, hayatını kaybeden Doğuş Üniversitesi öğretim görevlilerinin Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) ile birlikte teknoloji projesini gerçekleştirmek üzere 10 ayrı üniversiteden öğretim görevlileriyle birlikte Isparta'ya gittikleri öğrenildi. Ayrıca, yine Doğuş Üniversitesi'nden Doç. Dr. Serkan Ali Çetin'in de aynı bineceği, ancak daha sonra vazgeçtiği öğrenildi. Bu arada, üniversitede yas ilan edilerek üniversitenin bayrağı yarıya indirildi.

ENGİN ARIK "CERN" ADLI MERKEZDE YÜRÜTÜLEN "ATLAS DENEYİ"NDE ÇALIŞIYORDU
Isparta'nın Keçiborlu ilçesi yakınlarında düşen Atlasjet uçağında ölen yolcular arasında bulunan Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Engin Arık'ın, İsviçre'nin Cenevre kenti yakınlarında kurulu, "European Organization for Nuclear Research (CERN)"deki "Atlas Deneyi"nde çalıştığı öğrenildi.

Avrupa ülkelerinin ortak girişimleri ile kurulan bir nükleer araştırma merkezi olan CERN'de yürütülen "Atlas" deneyine Ankara ve Boğaziçi üniversiteleri "Gözlemci" statüde katılıyor.

Boğaziçi Üniversitesi Grubunun başında ise Isparta Süleyman Demirel Üniversitesinde düzenlenen çalıştaya katılmak üzere Isparta'ya giderken uçağın düşmesi sonucu hayatını kaybeden yolculardan Prof. Dr. Engin Arık bulunuyor. Arık başkanlığındaki grup, aynı zamanda "Karanlık madde" arayan "CAST deneyi"nde de çalışıyor.

Boğaziçi Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü yetkilileri, "Atlaj Deneyi"nin, yüksek enerji fiziği ile ilgili deneysel bir çalışma olduğunu, "Atlas"ın da bir "detektör" adı olduğunu bildirdi.
Bu arada, Prof. Dr. Engin Arık'ın eşinin de aynı bölümde öğretim üyeliği yapan Prof. Dr. Metin Arık olduğu belirtildi.

http://schwarzadler.blogspot.com/

2008-2009 TSL Şampiyonu Beşiktaş

[KralKartal]

pilotun kardesi sanirim SABOTAJ var diyor
Etikete gerek yok, eskiler tanir bizi

Non Mollare Mai

Allah rahmet eylesin çok üzücü bir durum.  :-\
edit